WARSZTATY PSYCHOLOGICZNE
Jedną z form pracy grupowej są realizowane w gabinecie warsztaty psychologiczne.
Szkoła dla Rodziców i Wychowawców to program spotkań dla każdego, kto szuka sposobu na nawiązanie głębszych i cieplejszych relacji z dziećmi lub wychowankami. Jego głównym celem jest wspieranie rodziców i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi i młodzieżą. Nauka umiejętności lepszego porozumiewania się, refleksja nad własną postawą wychowawczą, wymiana doświadczeń, to małe kroki ku głębszej relacji, dającej zadowolenie, poczucie wzajemnej bliskości.
To także nauka dialogu i kształtowanie więzi opartych na wzajemnym szacunku.
Część I: Budowanie relacji dorosły – dziecko, a w tym:
- wyrażanie oczekiwań i ograniczeń tak, aby były przez dziecko respektowane
- rozpoznawanie, wyrażanie i akceptowanie uczuć
- aktywne, wspierające słuchanie
- motywowanie dziecka do współdziałania
- modyfikowanie niepożądanych lub nieodpowiednich zachowań dziecka
- uwalnianie dzieci od grania narzuconych ról w domu i szkole
- wspieranie procesu usamodzielniania się dziecka
- budowanie realnego poczucia własnej wartości dziecka
- konstruktywne rozwiązywanie konfliktów
Warsztaty – część I, obejmują 10 cotygodniowych spotkań trwających ok. 3 godziny każde.
Część II: Wspieranie procesu budowania wzajemnych (opartych na więzi i szacunku) relacji między dziećmi:
- rywalizacja i zazdrość między rodzeństwem
- kłótnie, bójki dzieci i różne inne trudności
- problem sprawiedliwości, ulubieńców i egoizmu
- wpływ ról a relacje między dziećmi
Warsztaty – część II, obejmują 10 cotygodniowych spotkań trwających ok. 3 godziny każde.
Warunkiem uczestniczenia w II cz. jest ukończenie cz.I .
Jestem realizatorem programu „Szkoła dla Rodziców” rekomendowanym przez Ośrodek Rozwoju Edukacji.
W zależności od zapotrzebowania istnieje możliwość zorganizowania warsztatów psychologicznych dla dzieci i młodzieży oraz wykładów i szkoleń dla profesjonalistów.
Warsztaty psychologiczne to wartościowa forma pracy, pozwalająca poprzez mechanizmy grupowe wskazać uczestnikom i przećwiczyć właściwe wzorce zachowań.